Nedělní Lobkovice byly svědky otevírání Rákosníčkova dětského hřiště, které získalo díky hlasování neratovičáků v soutěži řetězce samoobsluh Lidl.
Akce začínala v 10 hodin ráno, kdy už si spousty dětí hrály na novém hřišti. Klauni na chůdách rozdávali dětem héliem plněné balonky a jejich kolegové bez chůd pak pro děti tvarovali balonky do zvířecích motivů.
Během první půlhodiny dav značně zhoustl. Oficiální otevření dětského hřiště uvedli krátkým projevem ředitel logistického centra Lidlu Martin Šatný a starostka Neratovic Lenka Mrzílková. Pásku pak přestřihly samy děti.
Lidl připravil zábavný program pro děti, který moderoval Honza Lukavský z Rádia Relax.
Děti se mohly zúčastnit soutěže, která zahrnovala navlékání korálků, hod na cíl, skládání obřího puzzle, lovení rybiček a překážkovou dráhu. Po absolvování všech pěti disciplín pak každé dítě získalo dárkovou tašku se sladkostmi, omalovánkami, zápisníčkem, pexesem a dalšími hrami.
„Pro děti máme připraveno 1500 tašek a myslím, že je dnes bez problémů rozdáme,“ řekla Neratovinám koordinátorka projektu Anna Těžká. „Hřiště v Lobkovicích je první, které letos v Čechách pro děti otevíráme,“ dodala.
Za velkého zájmu nejmenších vystoupil Michal Nesvadba, kterého děti znají z televizního pořadu Kouzelná školka.
Každou hodinu až do šesti vystoupilo s pokaždé jiným dvacetiminutovým představením nazvaným Rákosníček a jeho rybník také profesionální divadelníci ze Zlína.
Každý se také mohl vyfotit s Rákosníčkem nebo jako Rákosníček. Děti také hojně využívaly možnosti nechat si pomalovat obličej.
Mnozí ocenili občerstvení v několika stáncích, které potěšilo cenovou úrovní jako v parlamentní kantýně.
Ačkoliv se kolem poledne řádně rozpršelo, zájem veřejnosti byl veliký a zástupci společnosti Lidl očekávají celodenní návštěvu až třech tisíc lidí.
Pro společnost Lidl, která letos postaví celkem 19 dětských hřišť, šlo nepochybně o velmi povedenou marketingovou kampaň.
Nás může těšit, že v jedné z okrajových částí Neratovic, které jsou bohužel dlouhodobě v našem městě spíše zanedbávány, získaly děti nové místo na hraní.
Potěšující je také fakt, že pro získání dětského hřiště udělala hodně i řada neratovických občanů v čele s lobkovickým občanským sdružením, které celou tuto kampaň iniciovalo a díky kterému také Neratoviny mohly pomoci svými články a kampaní na facebooku.